למה ממש כדאי לכם לשתות מים ?

למה ממש כדאי לכם לשתות מים ?

אז אמרו לכם לא פעם ולא פעמיים שממש חשוב שתשתו מים. אבל אתם לא ממש מצליחים כי אולי זה לא טעים כמו משקאות אחרים, אולי הם לא קרים מספיק, קרים מידי או חמים מידי או גורמים לכם לבחילה. אז אתם מתעלמים מהעובדה החשובה ביותר שהגוף שלנו חייב מים וממשיכים כרגיל בשגרת היום שלכם, עד שפתאום הראש מתחיל לכאוב והמיגרנה מגיעה בשיא הכוח שלה והיא שם כדי להישאר. העור מצומק ומיובש ואולי אפילו מתחיל להתקמט וזו רק ההתחלה. לפעמים זה עלול להגיע למצב של הקאות, שלשולים או התייבשות שמצריכה התחברות לנוזלים דרך אינפוזיה וזה כבר ממש לא נעים ויכול להיות חס וחלילה מאוחר מידי. אז הרבה לפני שזה קורה, תנו לנו רגע לעשות לכם סדר בראש לגבי כל מה שקשור למים, בתקווה שעצם המודעות הנכונה לנוזל החיים הזה, כבר תביא לשיפור בהרגלי השתייה שלכם ותשדרג לכם את איכות החיים.

המים הם חלק בלתי נפרד מכל צורת חיים קיימת

הגוף שלנו מורכב ברובו ממים. היום כבר ידוע ש 55%-70% מהגוף הוא מים ו85% מהמוח. כלומר, המים חיוניים לתפקוד התקין של המכונה הזו שנקראת גוף האדם ללא ספק. בלי מים אין חיים, לא רק בתוכנו אלא גם מסביבנו. ואפילו מחוץ לכדור הארץ, הימצאותם של מים היא בדרך כלל אחד הסימנים לקיומם של חיים על כוכב אחר.

אנטי – אג’ינג מספר 1

כמה אנחנו מתאמצים כדי להיראות יותר צעירים. אוכלים מאכלים מוזרים, מתאמנים ומזיעים. צובעים שיער, מזריקים בוטוקס. מוכנים לנסות על הפנים שלנו כל מסכה לא משנה כמה היא נשמעת הזויה או מריחה מוזר בתנאי שהיא נושאת לעור צעיר ומתוח יותר אפילו בקצת. הבעיה היא שעל הדרך, אנחנו שוכחים לעשות את הדבר הכי טבעי ומתבקש שהוא פשוט לשתות מים. המים מנקים אותנו לא רק מבחוץ אלא גם מבפנים, מסלקים רעלים ומעניקים כמות מספקת של לחות. אז לא מספיק לטפל בעורנו עם קרמים ולחויות למיניהם שאולי יש להם ריח טוב והבטחות מרחיקות לכת אבל בלי להזין את העור בלחות שמספקים המים, זה יהיה כמו לנסות להשקות עציץ שנבל ולהציף אותו במים ולצפות שהוא יחזור לפרוח וללבלב באופן מיידי.

מסלקים פסולת ורעל מהגוף

על פינוי הפסולת מגופנו, אמונות הכליות שעושות את זה דרך הנוזלים הזורמים אליהן ומסלקות את הרעלים החוצה עם השתן. במידה ולא מגיעים מספיק נוזלים, הכליות נאחזות בכמות הנוזלים הקיימות והדבר עלול להוביל להתייבשות ולהתדרדרות משמעותית במצב הבריאותי ועד פגיעה לצמיתות בכליות. אנחנו חשופים באופן תדיר למזהמים חיצוניים ופנימיים, האוויר שאנחנו נושמים והמזון שאנחנו אוכלים עמוס במזהמים. הנוזלים שאנחנו שותים נצמדים לכל תא ותא בגופנו ומניעים את הפסולת המיותרת החוצה ובכך שומרים על בריאות תקינה שלנו.

חילוף חומרים תקין

כאשר אנחנו סובלים מעצירות, אנחנו רצים ושותים כמויות של מים בתקווה להציל את קיבתנו האומללה. אז זהו, שעצירות היא בדרך כלל סימן מאוחר מידי לכך שמשהו תקוע בגלל שלא טיפלנו במכונה המופלאה הזאת שנקראת הגוף שלנו כראוי. שתו 2 כוסות מים לפני כל ארוחה, לא רק שזה ירגיע לכם את הרעב, אלא גם יעזור לארוחה להתעכל כראוי ואגב, אין לנו שום התנגדות לתה ובמיוחד לא לתה ירוק אחרי הארוחה. זה ישפר פלאים את תהליך העיקול ועל פי מומחי תזונה ודיאטנים, יכול גם לזרז תהליך של ירידה במשקל. בנוסף ולא פחות חשוב: הקפידו לשתות לפחות 2 כוסות מים חמימים עם הקימה בבוקר על קיבה ריקה ולפני הקפה. בטוח שמעתם כבר המלצות הקשורות לתרופות סבתא לעצירות וכוללות שתיית מיץ לימון עם שמן זית, מים חמים עם לימון ועוד…אבל בעיקרון המרכיב “הסודי” כאן הוא המים שלאחר לילה שהגוף נרתם לנקות את הרעלים להשתמש בחוכמה במה שאכלתם יום לפני ולפנות את הפסולת, הוא כל כך זקוק לפוש הזה של מים חמימים כדי לשטוף הכל החוצה. זהו טיפ קטן שאפילו שתצליחו ליישם רק אותו, כבר זה יישפר את איכות החיים שלכם באורח פלא. אך שימו לב: חשוב מאוד שהמים יהיו חמימים או אפילו חמים ולא קרים מידי, מכיוון שאז הם דווקא עלולים להכניס את מערכת העיקול שעוד לא התעוררה לשוק ודווקא לתקוע את הפסולת בפנים במקום לשחרר אותה החוצה. באופן כללי, ההמלצה היא להעדיף מים חמים גם כשחם בחוץ.

משפרים ביצועיים קוגניטייבים

המים הם בעצם מובילי החמצן לכל איבר ואיבר בגוף, גם למוח. מחקרים מוכיחים שכמות לא מספקת של מים בגוף פוגעת בחשיבה ובביצועים הקוגנטיביים בעוד שכמות נכונה שלהם מעלה את הביצועים, מורידה רמות של סטרס ומעלה את רמות האנרגיה בגוף. אם אתם סובלים מעייפות כרונית וחולשה, כדאי שתבדקו לפני הכל את הרגלי השתייה שלכם.

מווסתים את טמפרטורת הגוף

הקיץ הישראלי הוא קיץ קשוח ולפעמים הטמפרטורה יכולה במקומות מסוימים לטפס ולהגיע אפילו ל 48 מעלות. גוף האדם הוא מנגנון חכם שלא לומר גאוני וברגע שהטמפרטורה עולה, הוא מתגייס לקרר את הגוף בעזרת בלוטות ההזעה. ומהי היא בעצם הזעה אם לא הפרשה של נוזלים החוצה? ברגע שאנחנו לא שותים מספיק, הגוף לא מצליח לקרר את עצמו ואז הוא מתבלבל ולא מצליח לווסת את עצמו. במילים אחרות זה נקרא להתייבש וזה מצב שאף אחד מאיתנו לא רוצה להגיע אליו.

משפרים ביצועי ספורט

ממחקרים שנערכו עם ספורטאים התגלה שבזמן ביצועי הספורט, אלה ששתו פחות ירדו ביכולות הסופרטיביות שלהם בכ 20% מאלה ששתו כראוי. המים בעצם משמנים את המפרקים, מה שחשוב ביותר אצל ספורטאים ויכול למנוע התכווציות שרירים ותאונות ספורט למיניהן.

מרגיעים

לא סתם כשאנחנו רואים מישהו שמתפתל מכאבים או נסער, אנחנו קודם כל מציעים לו לשתות מים. למים חמים יש את היכולת לגרום לזרימת דם מוגברת שמרגיעה ומרפה את השרירים המכווצים בעת כאב או סטרס.

לסיכום, אנחנו לא יודעים מה איתכם, אבל אנחנו באופן אישי, במהלך כתיבת הכתבה הזו, רצנו לפחות פעמיים למלא את הבקבוק במתקן המים המשרדי שלנו. אומרים שתזונה נכונה מתחילה בידע וקריאה על הנושא, מה כשלעצמו מגביר מודעות אם תרצו או לא. לא משנה באיזה מסנן מים תבחרו העיקר שתשתו מספיק מים. מקווים שגם לכם. אז שיהיה לחיים ונתראה בכתבה הבאה.

25 באוגוסט 2019 / by / in

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *