הרגלי זהב לתזונה נכונה

הרגלי זהב לתזונה נכונה

 

 

יש כל כך הרבה גישות לתזונה נכונה שאפשר בקלות להתבלבל. ככל שתלכו ליותר יועצי תזונה, תקראו יותר ספרים ותחשפו ליותר דעות, כך תלכו לאיבוד בים המידע והידע שיש היום בנושא. אז כן, יש את אלה שבחרו בדרך חיים מסוימת וחיים לפיה וזה עושה להם הכי טוב בעולם, אבל זה עדיין לא אומר שמה שהם בחרו, יתאים לכם בהכרח. כמו שכל אחד מאיתנו שונה לא רק מבחינה חיצונית, אלה גם מבחינת צרכי התזונה שלנו, חילוף החומרים, החשקים הפיזיים והנפשיים, אז אין שום סיבה שתפריט ספציפי או דרך חיים של החבר הכי טוב שלכם, שעזר לו לרדת במשקל או שהפך אותו לאנרגטי, יעשה את אותה עבודה גם עבורכם.

אנחנו לא מדברים כאן על דיאטה. כי דיאטה כשלעצמה היא מילה בעייתית, שמעצם האמירה שלה מעוררת חשק לרוץ למקרר ולטרוף את כל מה שיש בו, אנחנו אומרים תזונה נכונה. ברגע שתצליחו להטמיע באופן קבוע בשגרת היום יום שלכם הרגלים לתזונה נכונה, תרגישו יותר בריאים ואנרגטיים, חיוניים ושמחים וסביר להניח שתופעת הלוואי, תהיה ירידה במשקל במידה ואתם צריכים את זה. אז מה הרגלי הזהב של אנשים רזים במשקל תקין? אלה שכולם מסתכלים עליהם במבטים מלאי קנאה ותמיד זה נראה כאילו זה בא להם לגמרי בטבעיות והם לא מתאמצים בכלל או חוסכים מעצמם משהו?

מסתבר שלא סתם הם מצליחים לשמור על משקל תקין ומאוזן לאורך זמן, יש כנראה כמה דברים שהם עושים באופן קבוע שגורמים להם להיות כאלה. אז קבלו כאן את הרגלי הזהב לתזונה נכונה לצד עצה קטנה: נסו ליישם משהו אחד קטן בכל יום, זה לא הכל או כלום ויש לכם הזדמנות בכל בוקר להתחיל מחדש. אוסף של ניצחונות קטנים שמגיעים בהדרגה, יוביל אתכם יותר בקלות לעבר ההצלחה. לעומת ניסיון נואש לשנות את כל ההרגלים שלכם מקצה לקצה ביום אחד שמראש נועד לכישלון חרוץ ומביא איתו תסכול שמקבע את המצב הקיים.

 

 

להתחיל את היום עם 2 כוסות מים

 

הכי טוב להתחיל בהתחלה. התעוררתם בבוקר, לפני הקפה או הפרוסה, שתו 2 כוסות מים חמימים עד חמים. המים יאיצו את חילוף החומרים אחרי הלילה, ירגיעו את הקיבה ויעזרו לכם להתחיל את היום בצורה חלקה. בנוסף, הרבה פעמים אנחנו מתבלבלים בין צמא לרעב וממהרים לאכול בזמן שלמעשה אנחנו צמאים. לכן, מומלץ לשתות 2 כוסות מים לפני כל ארוחה כדי לא להתנפל על המזון.

 

 

לאכול ארוחות קטנות כל 3-4 שעות

פעמים רבות קורה שאנחנו מתעוררים עם רגשות אשם ממה שאכלנו אתמול או עם הרגשת כבדות ומחליטים שהיום נצום כדי לכפר על אתמול ובאמת מצליחים להרעיב את עצמנו עד הערב. הבעיה עם זה היא שכשמגיע הערב, אנחנו כל כך רעבים ולא מאוזנים ואולי אפילו סובלים מכאבי ראש כתוצאה מההתנהלות הלא נכונה שלנו, שאנחנו פשוט שוכחים מכל ההבטחות שהבטחנו לעצמנו ושוב יורדים על כל מה שבא ליד כולל פחמימות ריקות וסוכרים למינהם, מה שבעצם גורם לנו ללכת לישון מתוסכלים ומשאיר אותנו בלופ הזה של אכילה לא נכונה שמזיקה לנו. לכן, תחשבו כאילו אתם נולדים כל יום מחדש ואל תחשבו על מה שאכלתם אתמול. יותר נכון והרבה יותר יקדם אתכם לחשוב על איך יראה יום בו תאכלו בדיוק לפי הערכים שנכונים לכם, יום שבו תלכו לישון בסוף היום בהרגשת סיפוק והתרגשות שהקשבתם לעצמכם ועשיתם מה שנכון לגוף ולבריאות שלכם.לכן, על מנת שלא תגיעו למצב של הרעבה עצמית אגרסיבית, כדאי שתאכלו כל 3-4 שעות ארוחות קטנות ומזינות.

 

החליפו חשקים למתוקים בפירות

מגיעה השעה 16 ואתם חווים נפילת אנרגיה והכי בא לכם משהו מתוק ליד הקפה? קחו תמר אחד עם אגוז. זה יעשה את אותה עבודה. אם הגוף שלכם ביקש מתוק הוא קיבל, הפנטזיה על שוקולד מעובד שעמוס בסוכר ולא בריא לגוף שלכם היא לא צורך אמיתי של הגוף.

 

אל תהיו קיצוניים

יפה שהחלטתם שממחר אתם מקפידים על תזונה נכונה. אבל אל תחתכו מההרגלים שלכם בבת אחת. למה הכוונה? אם אתם רגילים לאכול 2-3 כפות אורז או פתיתים בארוחת הצהריים אל תחליטו שבגלל שהפרזתם לאחרונה, אתם לא נוגעים בכלל בפחמימות. כי אז תמצאו את עצמכם בסוף היום רעבים ותתנפלו בלי גבולות על פחמימה או מתוקים שגרועים בהרבה יותר מכמה כפות אורז. חוץ מזה, על מי אנחנו עובדים? אנחנו לא משמינים בגלל כמה כפות אורז.

 

קבעו לעצמכם גבולות גזרה

בדרך כלל הבעיה היא לא שאנחנו לא יודעים כמה לאכול, את הידע יש לנו. מה שבעייתי הוא הפוקוס. כשאנחנו לא בפוקוס על זה, קל לנו להפריז ולהתפזר. אם אתם יודעים שהמנה הפחממתית המומלצת עבורכם היא חצי כוס של פחמימה מבושלת, אז באמת תמדדו וזה מה שתאכלו. עדיף לקחת תוספת של ירקות או אפילו חלבון מאשר של פחמימה.

 

התארגנו מראש

כשמדובר על תזונה נכונה, אין מקום לספונטניות. כן, מה לעשות נכון שספונטניות זה קליל ומדליק. אבל דווקא כאן זה לא זורם. כשאתם מתחילים את היום ואין לכם מושג מה תאכלו היום, יש הרבה יותר אפשרויות שתפלו בדרך ולא תעמדו במילה שלכם. 1. זמן הארוחה יגיע ותקנו לכם משהו משמין בחוץ כי זה מה שיש. 2. פשוט תאכלו את מה שיש בבית, גם אם הרכיבים של מה שתכניסו לפה, רחוקים מלשמש כמזון.

 

אל תאכלו צמוד לשינה

אין ספק שסדר היום בעולם המודרני הוא מטורף ואינטנסיבי. בכל זאת, אכילה לילית יכולה לגרום לעלייה משמעותית במשקל שלא לדבר על העומס שהיא גורמת למערכות הגוף השונות שמתוכנת לחדש כוחות ולהיטען במהלך השינה ובעצם כשאתם אוכלים לפני השינה הוא עסוק בעיקול. בנוסף, לא נעים לקום עם בחילות או צרבות שהם מנת חלקם של מי שרגילים לאכול ארוחות כבדות בלילה.

ההמלצה התזונתית היא לאכול עד שעתיים לפני שעת השינה. הקפידו על כך והשתדלו לא לאכול מזון כבד מידי כארוחת ערב או להגזים ולא לאכול מספיק, כי גם ללכת לישון רעבים זה לא בריא ולא בטוח שתצליחו להירדם.

 

בחרו במדרגות במקום במעלית

כל החיים שלנו בנויים מהחלטות קטנות שאנחנו לוקחים בכל רגע נתון. ההחלטה לחיות חיים בריאים, כוללת בתוכה המון רגעים קטנים. השתדלו תמיד לשאול את עצמכם: מה יותר בריא לי ברגע זה? ובחרו באופציה הטובה יותר עבורכם. באורח החיים שלנו, אנחנו סטטיים רב היום והגוף מתנוון ומאבד מהחוזק והגמישות שלו. אז לפחות כשאתם בדרך למשרד ועומדות לפניכם שעות של ישיבה ממושכת מול מחשב, בחרו במדרגות במקום במעלית. זה כבר יקדם אתכם ממקום של לא להזיז את הגוף בכלל בשל עומס העבודה והשגרה המטורפת שלכם.

 

תזכירו לעצמכם כל יום למה אתם רוצים לשנות הרגלים

לכתיבה בכתב יד על דף יש עוצמה אדירה. כדי שלא תסבלו בדיעבד מנקיפות מצפון, בכל פעם שתרגישו שאתם עוד רגע נופלים, קבעו לכם מקום נטרלי רחוק ממזון בבית, שימו בו מראש פנקס ועט ותרוצו אליו רגע לפני הנפילה ושם כתבו לפניכם למה כל כך חשוב לכם לשנות הרגלים. איך תרגישו אחרי שתעשו את השינוי, איך תיראו וכמה סיפוק יהיה לכם. אם זה עובד לכם יותר מהכיוון השלילי, לכו על זה. לא משנה, העיקר שזה יניע אתכם למקומות הנכונים, בלי נקיפות מצפון ובלי רגשות אשם והרבה יותר טוב מזה, עם הרבה סיפוק וביטחון עצמי מפלדה.

 

לסיכום, אפשר לכתוב עוד עשרות עמודים על גישות ואמונות בהקשר של תזונה נכונה. אבל כמו שאמרנו כבר קודם, לא כדאי להיות קיצוניים. אם רוצים באמת לסגל ולשמר הרגלים חדשים לאורך זמן. אז בואו נתחיל בקטן ולאט לאט בכל יום, בדרך לניצחון המנטלי שלנו ולסיפוק אדיר על זה שעמדנו בהבטחות שלנו לעצמנו ואם על הדרך גם נהיה יותר אנרגטיים, רזים וחיוניים, אז אנחנו לא מתלוננים.

25 באוגוסט 2019 / by / in

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *